Waarom is dit het geval? Zie extra uitleg:

Wie alleen Nederlandse kranten leest en op TV alleen Nederlandse actualiteitenprogramma's en het NOS journaal bekijkt, zal niet weten dat de VS recent samen met Egypte in de VN-"Mensenrechtenraad" een resolutie hebben ingediend die de vrijheid van meningsuiting (met name over de islam) moet beperken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De regering van Egypte is wat liberaler dan de gemiddelde Egyptenaar en in hun ogen dus nogal westers en de VS hebben in het Midden Oosten en inzake Iran alle steun nodig van Moslimlanden; beiden zoeken sympathie en zijn er bij gebaat als er geen relletjes ontstaan, ze hebben het zo al moeilijk genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enge is dat het wel tegen de amerikaanse grondwet indruist first amendment freedom of speech......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, toen was de wereld nog tamelijk woest en ledig en kon je nog veel willen, maar de wereld is veel kleiner tegenwoordig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het niet triest om dus te moeten constateren dat Obama bereid blijkt de grondbeginselen van de Amerikaanse grondwet te verkwanselen. Namelijk freedom of speech.

Andere antwoorden (4)

Koren op de molen en stilzwijgen, geen slapende honden wakker maken...

Hele goeie vraag...

+1

en heel scherp gezien, Arendsoog...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wereldmachten zijn corrupt, deal with it. we kunnen er in "big scheme of things" niks aan veranderen. probeer aardig te zijn voor je naaste, meer kan je niet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook al begrijp ik niet helemaal wat je bedoeld, ook jij +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toch bedankt! als we iets van de hippies hebben geleerd is dat echt iets veranderen aan de macht die corrupt geworden is, gewoonweg niet mogenlijk is. ik zeg niet dat je niet voor rechtvaardigheid moet strijden maar dat een "perfecte wereld" zoals door sommige idealisten nog word nagestreeft zonde van je tijd en inzet is.
Tja, blijkbaar vindt men dit geen nieuws. En gelijk hebben ze want in Nederland mag je al nauwelijks kritiek hebben op geloof en de islam in het bijzonder. Beledig hun profeet en je hebt binnen een week drie kogelbrieven, tien hatemails en vijf advocaten die die je aanklagen.
Maar goed, de (Nederlandse) pers is sowieso vrij onbetrouwbaar. Zeker de laatste jaren hebben de verschillende journaals en actualiteitenprogramma's weinig met nieuws te maken en meer met sensatiezoekerij, is mijn bescheiden mening.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens vind ik het belachelijk dat zo'n resolutie wordt aangenomen. Zegt genoeg over de betrokken landen. De VS heeft niks met vrijheid te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Politiek is corrupt en het is bekend, dat de US vaak dingen doet, die weer later tot problemen leiden. De regering van Egypte heeft het moeilijk en moet zich verdedigen tegen fundamentalistische moslims en zal tegen enig geld wel bereid zijn mee te werken.