Volgens mij kan een president van de USA maar twee ambtsperiodes president zijn. Bush is dat al geweest dus einde oefening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na de invoering van het 22 amendement op de grondwet van de Verenigd Staten van Amerika (1951) mag een president maximaal twee termijnen dienen.

George W Bush is twee termijnen president geweest en valt dus af.

Zijn vader George H.W. Bush (geboren in 1924) heeft echter maar één termijn gediend en de amerikaanse grond wet heeft geen maximum leeftijd gesteld voor een president, dus die mag nog wel een keertje president worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ,want elke president mag maar 2 keer verkozen worden. Zo ja , dan zal bush geen schijn van kans meer hebben om president te worden!